Kysely vaikeavammaisille

3.6.2019

Osa Reumaliiton jäsenistä on vaikeavammaisia reumasairaudesta johtuvista syistä. Liitto selvittää kyselyllä heidän tilannettaan ja tarpeitaan.

Osallistu kyselyyn, jos sinulla on reumasairaudesta aiheutuvia, pysyviä toiminnallisia rajoitteita, jotka vaikeuttavat tai estävät omatoimista suoriutumistasi jokapäiväisessä elämässä, kuten itsestäsi huolehtimisessa, liikkumisessa, kotitaloustöissä tai kodin ulkopuolella asioimisessa.

Vaikeavammaisuudelle ei löydy laista yhtä yleispätevää määrittelyä. Kysely on tarkoitettu aikuisikäisille vastaajille, joille nimenomaan sairaudesta johtuva rajoite aiheuttaa suuria vaikeuksia suoriutua arkisista asioista. Ikääntymisestä johtuvia rajoitteita ei tässä kyselyssä käsitellä.

Kyselyssä kartoitetaan vaikeavammaisuuden vaikutusta elämänlaatuun sekä odotuksia Reumaliiton ja sen jäsenyhdistysten toiminnalle. Vastausaikaa on elokuun loppuun.

Kyselyyn voi vastata netissä, paperilla tai puhelinhaastattelussa. Voit tilata vastauspaperit sähköpostilla osoitteesta info@reumaliitto.fi (viestin otsikoksi vv-tutkimus) tai pyytää paperit puhelimitse liiton vaihteesta, 09 476 155 (arkisin 9–13). Jos haluat vastata puhelinhaastattelussa, jätä yhteystietosi sähköpostilla tai puhelimitse. Netissä kyselyyn voi vastata täällä

31.3.2020
Reumaliitto lausui sosiaali- ja terveysministeriölle näkemyksensä valmisteilla olevaa
19.3.2020
Reumatologi Antti Puolitaipaleen suorat luennot jatkuvat huhtikuussa
13.3.2020
Reumaliitto peruu omat tapahtumansa huhtikuun loppuun asti koronavirustilanteen taki
12.3.2020
Tärkeintä on pyrkiä suojautumaan koronavirukselta.