Haluatko oppia lisää lääketutkimuksesta – osallistu EUPATI:n toimintaan

20.6.2019

Eurooppalainen potilasakatemia EUPATI välittää tietoa lääketutkimuksesta ja -kehityksestä sekä järjestää niihin liittyviä koulutuksia.

EUPATI:n koulutusohjelmassa ei käsitellä tautikohtaisia kysymyksiä eikä hoitoja, vaan yleistä lääkehoidon kehitysprosessia.

EUPATI-opintoryhmä Helsingissä

EUPATI:n syyskauden toiminta alkaa torstaina 22.8.2019 klo 16.30 SOSTE:ssa (Yliopistonkatu 5, Helsinki). Tapaamisessa esitellään EUPATI-toimintaa sekä laajemmin kansalaisten osallisuuden ja vaikuttamisen mahdollisuuksia. EUPATI-opintoryhmä kokoontuu kuukausittain asiantuntijaluentojen pohjalta. EUPATI-toiminta on avointa kaikille potilasryhmille.

Tilaisuuteen ilmoittaudutaan osoitteessa https://bit.ly/2IioqRk tai sähköpostitse info@fi.eupati.eu.

EUPATI-seminaari Kuopiossa

EUPATI järjestää kaikille avoimen seminaarin Kuopion kaupungintalolla 17.9.2019 klo 11.15–15.30. Teemana ovat lääketutkimuksen ja -kehityksen eettiset näkökulmat, KYS:n lääketutkimukset sekä potilaan osallisuus terveydenhuollossa.

Lisätietoja opintoryhmästä ja seminaarista saa Mirjami Tran Minhiltä, 044 240 5649 tai info@fi.eupati.eu.

26.10.2022
Hallitus esittää eduskunnalle muutoksia lääkelakiin lä
11.10.2022
Tutkimus tuo jatkuvasti uutta tietoa reumasairauksista.
6.10.2022
Kun oman reumasairauden hoitovastuu siirretään reumatologian poliklinikalta terveysk
26.9.2022
Pitkäaikaissairauden oireet, kuten väsymys ja kivut, eivät välttämättä näy ulospäin,