Haluatko oppia lisää lääketutkimuksesta – osallistu EUPATI:n toimintaan

20.6.2019

Eurooppalainen potilasakatemia EUPATI välittää tietoa lääketutkimuksesta ja -kehityksestä sekä järjestää niihin liittyviä koulutuksia.

EUPATI:n koulutusohjelmassa ei käsitellä tautikohtaisia kysymyksiä eikä hoitoja, vaan yleistä lääkehoidon kehitysprosessia.

EUPATI-opintoryhmä Helsingissä

EUPATI:n syyskauden toiminta alkaa torstaina 22.8.2019 klo 16.30 SOSTE:ssa (Yliopistonkatu 5, Helsinki). Tapaamisessa esitellään EUPATI-toimintaa sekä laajemmin kansalaisten osallisuuden ja vaikuttamisen mahdollisuuksia. EUPATI-opintoryhmä kokoontuu kuukausittain asiantuntijaluentojen pohjalta. EUPATI-toiminta on avointa kaikille potilasryhmille.

Tilaisuuteen ilmoittaudutaan osoitteessa https://bit.ly/2IioqRk tai sähköpostitse info@fi.eupati.eu.

EUPATI-seminaari Kuopiossa

EUPATI järjestää kaikille avoimen seminaarin Kuopion kaupungintalolla 17.9.2019 klo 11.15–15.30. Teemana ovat lääketutkimuksen ja -kehityksen eettiset näkökulmat, KYS:n lääketutkimukset sekä potilaan osallisuus terveydenhuollossa.

Lisätietoja opintoryhmästä ja seminaarista saa Mirjami Tran Minhiltä, 044 240 5649 tai info@fi.eupati.eu.

12.8.2020
Hallitus neuvottelee paraikaa työllisyystoimista, joiden olisi määrä tuoda Suomeen 30
6.5.2020
Nivelreuma tuo joskus mukanaan reumakyhmyjä. Ne ovat yleensä vaarattomia.
14.4.2020
Reumaliitto antoi lausuntonsa lääkkeiden hintalautakunnalle sosiaali- ja tervey
31.3.2020
Reumaliitto lausui sosiaali- ja terveysministeriölle näkemyksensä valmisteilla olevaa