Moniammatillinen tiimi vastaa

Asiantuntijat vastaavat kysymyksiin Reumaliiton chat-palvelun kautta marras-joulukuussa 2018. Vastaamassa on moniammatillinen tiimi, johon kuuluvat sosiaalityöntekijä ja reumahoitaja. Asiantuntijat vastaavat reumasairauksiin liittyviin kysymyksiin vuoropäivinä. Palvelu aukeaa maanantaina 19.11.

Sosiaalityöntekijä vastaa kysymyksiin maanantaisin ja keskiviikkoisin kello 17-19.

Reumahoitaja vastaa kysymyksiin tiistaisin ja torstaisin kello 17-19.

Chat-palvelu on avoinna 19.11.-13.12., aina maanantaista torstaihin.

Ohjeet chatin käyttöön

Kun sosiaalityöntekijän tai reumahoitaja chat on avoinna, se näkyy Reumaliiton sivun oikeassa alalaidassa. Huomaathan, että asiantuntijat ovat Käsipainotpaikalla vastaamassa vuoropäivinä. Aloita klikkaamalla Chat avoinna -kuvaketta. Kirjoita kysymyksesi avautuvaan ikkunaan. Sinulle vastataan mahdollisimman pian. Chat-keskustelun näkevät ainoastaan kysyjä ja vastaaja.

Chat-palvelussa on kerrallaan vain yksi ihminen vastaamassa. Siksi voit joutua joskus hetken odottamaan vastausta. Jos vastaaja on varattuna, voit lähettää hänelle viestin. Voit kuitenkin joutua odottamaan vastausta hetken.

Mihin chat on tarkoitettu?

Reumaliitto kokeili marraskuussa 2017 moniammatillisen tiimin chat-palvelua. Siitä saatiin hyviä kokemuksia. Erityisen paljon kysymyksiä tuli aihepiireistä, joita tuntevat parhaiten sosiaalityöntekijä ja reumahoitaja. Siksi vuonna 2018 chat-palvelu tarjoaa näiden alojen osaamista.

Tarkoitus on tarjota sairastaville ja oireista kärsiville tukea ja mahdollisuutta kysyä lyhyitä, itseä askarruttavia kysymyksiä reumahoidon ja sosiaalityön ammattilaisilta.

Reumahoitajalta voit kysyä omahoidosta tai esimerkiksi lääkkeisiin ja niiden käyttämiseen, rokotuksiin, matkustamiseen tai leikkauksiin liittyviä kysymyksiä. Paikalla tiistaisin ja torstaisin klo 17-19.

Sosiaalityöntekijän chat -palvelusta voit saada palveluohjausta reumasairauksien sosiaaliturvaviidakossa. Paikalla maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 17-19.

Mihin chat ei ole tarkoitettu?

Palvelu ei vastaa käyntiä terveydenhuollon ammattilaisella. Palvelun kautta ei ole mahdollista saada diagnoosia, lähetteitä, reseptejä tai suosituksia lääkäreistä tai terveydenhuollon ammattilaisista. Sosiaalityöntekijä antaa neuvoja, mutta ei voi tehdä tukipäätöksiä.

Voit antaa palautetta ja kehitysehdotuksia palvelusta palautelomakkeen kautta.

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Chat-palvelun toteuttamisen mahdollistavat Pfizer, Novartis ja Abbvie.

kysy nyt

23.5.2019
Myocrisin-nimellä myytävän pistoskullan valmistus loppuu, kertoo v
15.5.2019
Europarlamenttivaalien ennakkoäänestys alkaa tänään keskiviikkona.
26.4.2019
Kaikki eduskuntapuolueet suhtautuivat ennen eduskuntavaaleja
25.4.2019
Reumahoitaja vastaa kysymyksiin chat-palvelussa Reumaliiton verkko