Anna tänä jouluna lahjaksi tietoa ja mielenrauhaa

Ensitietopaketti auttaa alkuun, kun ihminen saa reumadiagnoosin. Ole mukana auttamassa! Anna aineeton lahja: ensitietoa ja mielenrauhaa.

Lahjoita ensitietoa ja mielenrauhaa

Voit maksaa lahjoituksen Reumaliiton tilille FI51 1257 3000 5350 15, mainitse viestikentässä "Joululahjoitus".

Yhden ensitietopaketin hinta on 10 euroa – lahjoita yksi tai useampi! Lahjoitussumma menee lyhentämättömänä pakettien toteuttamiseen.

Kerro lahjan saajalle tärkeästä lahjoituksestasi tulostamalla oheinen kirje.
Voit täyttää avoimet kohdat myös sähköisesti.

Kun lääkäri kertoo reumadiagnoosin, hetki on hämmentävä. Millainen sairaus reuma oikein on? Miten arki muuttuu? Mitä läheisten pitäisi reumasta tietää?

Lahjaksi ensitietopakettiReumaliiton ensitietopaketit kertovat oleellisen ja auttavat alkuun. Ne on tehty reumasairauksiin sairastuville. Eri ikäryhmille on omat pakettinsa.

Lasten paketeissa on reumatietoa vanhemmille ja mukavaa tekemistä lapsille. Sen avulla voi etukäteen opetella, mitä lääkärissä tapahtuu. Lapsille tehdyssä kirjasessa pupu nimeltä Puppana seikkailee sairaalassa.  Paketissa on mukana pehmopupu Puppana, jonka voi ottaa mukaan lääkäriin.

”Lapset tulevat vastaanotolle usein Puppana-pehmo kainalossa ja ilahtuvat, kun näkevät samanlaisen minun pöydälläni”, kertoo helsinkiläinen lasten reumalääkäri.

Nuorten ensitietopaketissa pohditaan myös aikuiseksi kasvamista ja muita nuorille tärkeitä teemoja. Aikuisten ensitietopaketti valmistuu vuoden 2019 aikana.

Reumaliiton ensitietopaketteja annetaan reumadiagnoosin saaneille julkisen puolen reumasairauksien poliklinikoilla. Paketit ovat sairastuneille ilmaisia. Ne sisältävät asiaa ravitsemuksesta, liikunnasta, sosiaaliturvasta sekä lääke- ja itsehoidosta. Mukana on terveisiä myös reumatologilta, psykologilta ja reumaa sairastavilta vertaistukihenkilöiltä.

Ensitietopaketti on aineeton lahja, joka auttaa jaksamaan. Ole mukana auttamassa!

Ensitietopaketti sopii myös yrityslahjaksi

Etsitkö aineetonta lahjaa yrityksesi joulumuistamista varten? Yrityksellänne on mahdollisuus viestiä lahjoituksestanne myös yhteistyötahoillenne. Saatte tätä tarkoitusta varten halutessanne käyttöönne Reumaliiton logon. Kysy tarkemmat tiedot osoitteesta tarja.pakkala@reumaliitto.fi.

Lapsia aidan edessä Puppanan kanssa

Ensitietopaketit lähdössäViisi lasten ensitietopakettia ja nuorten Enska-ensitietoreppia lähdössä reumaklinikalle Suomeen.
Enska-repussa on tiedon lisäksi mukavia tuotteita (kuvassa alla).

Nuorten Enska-ensitietorepussa on tiedon lisäksi mukavia tuotteita.